آئین عذرخواهی از مخاطبان
آئین عذرخواهی از مخاطبان
شاید برخی مطالب شما به هنگام ایراد یک سخنرانی یا اجرای یک برنامه زنده رادیوئی یا تلویزیونی و یا انجام یک مناظره ، موجب اختلاف نظر هائی بین شما و مخاطبان شود . برای نمایش مدیریت کارآمد خود و رعایت اصول حرفه ای فن بیان به منظور کاهش اختلال و تشنج ، پیشگیری از اتلاف وقت و جلب اعتماد و محبت بیشتر مخاطبان ، به این روش ها عمل کنید : چنانچه تصور می کنید حق با مخاطب است ، انتقاد را با گشاده روئی بپذیرید ، سخنان مخاطب را با روی باز و به راحتی گوش کنید و از او ، به شیوه ای زیبا عذرخواهی کنید . در اوج بحث ، تپش قلب و فشار خونتان بالا می رود و ممکن است چیز هایی بگویید که لزوما از بیان آنها منظوری ندارید . همیشه پس از هر سخنرانی چالش انگیز ، به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن آرام گرفته و افکار خود را جمع بندی کنید . گذشته را یاد آوری نکنید به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید . آتش آور معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته ، زودتر با مخاطبان به توافق می رسید به مخاطب بفهمانید که دشمنش نیستید اگربه آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و مخاطبتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است با توجه بیشتر و با استفاده از کلمات محبت آمیز ،به او القاء کنید که این مجادله بی اهمیت است گاهی مجادلات بیهوده بخاطر شرائط ناگوار و نامناسب محیط پیرامون شماست و می تواند تأثیر مستقیمی روی احساسات شما داشته باشد . محیط را مناسب سازی کنید چرا که عصبانیت یک احساس خشن است اما با توجه به محیط و با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز ، همیشه می توان آن را مهار کرد . مشکل ترین کلمه را به زبان بیاورید یک عذر خواهی واقعی می تواند یکی از دشوارترین پیشنهاداتی باشد که ما ارائه می دهیم ! بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن این کلمه بوده و تا به حال هیچ کس بعد از گفتن آن ، با مشکلی مواجه نشده است جمله ای دلپذیر به مخاطب بگوییدگاهی اوقات فراموش کردن حرف های آزار دهنده مخاطبان و شنوندگان مشکل به نظر می رسد اما اگر چیزی قابل تعریف را با آن بیاموزید روبه رو شدن با مسائل بسیار آسان تر خواهد شد. به مخاطب بگویید که دوستش داریداطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به مخاطبتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد,بسیار خوب است. چالش های ایجاد شده بین خود و مخاطبان را همیشه ندیده بگیرید و فراموش کنید |

مثل خردمندان فكر كنيد اما با مردم به زبان خودشان حرف بزنيد.